Råttorna har attackerat igen!

Ja, när jag kommer till staller ser jag att hela min foderlåda är full med råttskit, och när jag öppnar Zolas skåp i "mellanrummet" så lucktar det piss om allt. Så jag fick städa ur allt igen och sedan fick stallägaren sätta upp råttfällor så nu ska dom dö!
Lite elakt med i alla fall. Om det hade funnits ett sätt så dom inte dog skulle jag absolut valt det men nu har jag inte kommit på något så...

För övrigt fick Zola en dusch idag, eller ja halva henne fick en dusch efter ridpasset. Inte för hon blev svettig eller så. Hon hade bara sprungit gärnet i våran leriga hage så ja ni kan nog räkna ut hur hon såg ut. Så efter ett skritt pass i paddocken i 40min så fick det bli en liten dusch med varmt vatten!

Tränade mycket på tempo ökningar i skritt. Gjorde även rörelser så hon skulle bli mjuk och fin i kroppen!

Och sen vill jag bara meddela att min snälla pojkvän Andreas köpte en wunderbaum till mig och mitt skåp i stallet, så nu ska pisslukten bort!


Kommentarer
Postat av: melinda

Skaffa en katt då kanske..? :DD

2010-11-17 @ 13:37:27
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: beatrice

Vi har 7 katter men dom gör inte sitt jobb kan man säga haha (:

2010-11-17 @ 13:41:29
URL: http://beeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0