Kalas fin häst!

Idag vart det mer "ett känna igenom pass" än ett dressyrpass, men jag tycker egentligen att all ridning är en form av dressyr! 

Zola var i alla fall kalas fin, red i 40min mest skritt, men det vart lite trav arbete. Jag valde att inte ha någon galopp idag, vi har liksom inte kommit igång med det än efter vintervilan. Hur som helst så var Zola väldigt trevlig att rida, bra takt, arbetsvilja, tempo - Ja allt var på topp! :D Jag är super nöjd i alla fall! 

Medan vi var ute fick vi se ett hastighets rekord för en Nordsvensk i alla fall, min syster håller nämligen på med en 6 årig Nordis vid namn Boss (Hugo Boss) och dem var ute på promenad, sen kom dem fram till en hage med unghästar som spände på och och skulle visa upp sig, Bossen gjorde det samma tills en av hästarna sparkade sönder en plast pinne som dem har byggt hagen med, då vart Bossen jäkligt rädd och drog iväg. Som tur hem!
Jag hörde bara ett dunder i backen sen kom Bossen i full galopp, längre bak ca 200m springer Madde!
Ingen kom till skada, bara Maddes samvete skulle jag tro!
Det var inga problem att fånga in Bossen heller så det var skönt det! 



Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Men tack <3 För din otroligt fina kommentar.Jag uppskattade verkligen den.:´)



Jag kommer nog göra så att jag lösenordskyddar en del inlägg framöver men inte alla.Vill man ha lösen gör man bäst i att maila mig.

mvh/Q

2012-03-01 @ 20:57:58
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Matilda

Härligt att det gick bra =D

2012-03-02 @ 02:31:47
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0