Första hopp passet 2012

Idag som ni kan läsa på rubriken vart det hoppning för mig och Zola. Vissa kanske inte ens skulle kalla det vi gjorde för hoppning men jag är stolt över oss! 

Vi tog oss över hela 50cm, jag som är väääldigt ringrostig tyckte det passade bra. Om det hade varit "förr" i tiden hade jag lagt upp ett hiner på 70-80cm direkt, men nu när man inte är odödlig längre blir det bra med 50cm. Hade ett hinder på en volt (A volten) och sedan skulle man göra en serpentin båge och komma på 3st travbommar. Hela övningen gick ut på kontroll. Man skulle hoppa hindret i trav, falla in i galopp och sedan bryta av till lugn trav. Vilket Zola helst inte ville göra, en gång lyckades vi. Men annars fick det bli en volt i race galopp innan det ens gick att förhandla med henne till trav! 
Men kul var det, så himla roligt att se henne taggad, och ett varv i galopp extra gör ju egentligen inget, inte nu när vårkännslorna spludrar! 

Efter passet som varade i 50min + en uppvärmning med Cimba och Josse (lilla molkerundan på 10min) Så fick Zola gå ut i hagen igen, medan jag mockade och fixade mat till damen. Och under den tiden (50min) så han hon rulla sig så jäkla lerig (lerigare än hon var när hon kom in, och då tog det 40min att ryckta henne någerlunda fin) Så då vart det en ryckt till med piggborsten, sen vart det tvätt av läder grimman, trodde hon kunde hålla sig de där 50min men ikke. Hon hade No Mercy för sin fina läder grimma! 

Posetivt med träningen: Lyhörd i skritt och trav, fick några fina fattningar från halt till trav, och från trav till halt. Hon var taggad!

Att träna på: Jag måste planera min väg. Öva på min sits över hindret. Känna stegen innan hindret ska komma. Upp med blicken! 

Åhh just ja, jag smörjde sadel och träns och till och med mina stövlar idag, så dem ska användas i morgon när det blir ett dressyrpass! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0