Mina egna tips som gör ridning roligare på vintern!

Satt och pratade med Madde hur besviken jag var på Häst Magazinet och deras övningar (till vintern), och när jag satt och pratade med henne och kom med förslag på vad dem egentligen skulle kunna skriva, så insåg jag att jag har inte slut på fantasin när det gäller ridning när det är vintertid! 

Jag skriver en veckoplanering så som Häst Magazinet gjorde så här kommer min jämfört med Häst Magazinets: 

Måndag: Skritt pass 1 timme, lösgörande.
Häst Magazinet: Bommar, träna på rytm och balans.
Tisdag: Uteritt i skritt, ev trav om underlaget tillåter. 
Häst Magazinet: Lösgörande i paddocke eller ridhus, mycket trav!
Onsdag: Bommar, ex, halter mitt över bommen, halt innan, rida en labyrint osv. 
Häst Magazinet: Hoppning, låga hinder för att förbättre din teknik samt hästens.
Torsdag: Dressyr på en åker, där man får plats att göra upprepade övningar. 
Häst Magazinet: Dressyr, raka linjer.
Fredag: Uteritt.
Häst Magazinet: Stutsserie.
Lördag: Tömmkörning
Häst Magazinet: Dressyr - Sidvärtesrörelser
Söndag: Skritt pass.
Häst Magazinet: Hoppning.

Som ni ser går det att använda Häst Magazinets tips också, men hoppningen och allt trav och galopp arbete gör att det blir svårt när marken är så pass frusen. Mina tips är inspererande från hur det är hos oss idag, alltså stenhårt i backen, men om man har snö eller mjukare undelag, så kan man självfallet lägga in trav och galopp!

Kommentarer
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Tack så mycket!! =)

2012-01-09 @ 15:23:28
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Trollungen

Dom syftar nog på att man ska rida i ridhuset på de flesta av övningarna..



Besvikelse!

2012-01-22 @ 08:25:54
URL: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0