Månskensritt!

I lördags vart det en månskensritt i 40min på åkern, som för övrigt var stenhård, så jag fick skritta hela passet, men det är nyttigt det med. Fast om Zola fick bestämma hade hon nog helldre galopperat hela passet. Man kännde verkligen hur det kröp under huden på henne! 

Började i alla fall att rida raka övningar, alltså raka spår då Zola tycker det är svårt att rida på rakt spår, hon blir så väldans osäker ibland och hon vinglar. Dock sitter mycket av det i mitt huvud, att i höger varv kan Zola inte gå rakt, men det kan hon, och det bevisade hon i lördags, lite bråkigt vart det, hon ville helst inte gå rakt, men att gå rakt i "snett igenom" funkade kanon. Och då var det ju i alla fall ett rakt spår hah! 

När jag kom till dressyrdelen av åkern, där vi alltid rider dressyr på Zola, vart hon helt lugn och då övade jag på framdelsväningar, vilket gick kanon. Hon har lätt för dem i vänster varv men inte i höger, men i lördags så gick båda kanon!
Till och med skänkelvikningarna lyckades vi med i båda varven. Dock tappar hon bakbena lite grann, men det får vi öva på! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0