Hur lyckas man?

Sitter nu hos Andreas och väntar på mat, och innan det var jag i stallet och skötte om min lilla prinsessa som för övrigt var skit sur idag, brukar bli så när det har regnat/snöat, antar att hon blir stel osv. Plus att hon har ju ett litet temparemt också så det gör inte saken bättre! 

Idag vart det ingen motion, det snöade och regnade omvart annat här nere, och Zola var blöt så jag rycktade och använda massage borsten för att få spänningarna att släppa. Måste nog ta och massera henne i morgon i alla fall då det inte släppte helt, hoppas på en lugn skritt tur också, om vädret tillåter! 

Hur som så vart hon rycktad som sagt, och fick gå in i boxen där maten väntade samt lite mer hö än vad hon brukar få då hon fick komma in ganska tidigt. 
Hon brukar alltid få lite betfor och musli när hon kommer in, men idag hann inte betforen bli blöt så hon fick müsli bara och i där hade jag mineralerna, alltså pulvermineraler, vilket jag blandat runt i hela maten, för jag upptäckte att det fanns kvar mineraler i krubban innan. Dock trodde jag att det berodde på att vi inte blandat runt det med müslin och att det hamnade underst i en hög som hon då valde bort. Men ikke sa nikke, när jag kollade in i krubban låg det kvar 0,5dl mineraler. Hur lyckas man egentligen, nu pratar jag om pulvermineraler som sagt, nästan lika finkrossat som sand! 
Blir verkligen till att köpa Eggersmans golden minerals nästa gång, för dem gillade damen starkt! :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0