Mål!

Jag tänkte ägna detta inlägg åt mina mål med min riding, samt framtid. 

Mitt mål just nu är att hålla Zola frisk och ridbar så länge det går, tyvärr tickar inte klockan nedåt för hennes del och hon börjar närma sig 20år sträket, jag ska vara glad att hon levt såhär på länge då jag vet att andra har fått tagit farväl med sina hästar som är betydligt yngre. Nu är det så att 20år inte är någon ålder för vissa hästar, och det märker man på Zola hon är sitt gamla jag, dock lite lugnare, hon är bra leder, muskler, tänder och psyke så vad kan man mer önska?! 
Dock får jag helt enkelt ha i åtanke att hon är lite äldre och kanske inte köra så hårt med henne. Just därför skrittas hon väldigt mycket just för att hon ska bli hållbar igen!

Kort och gott, hon ska få de bästa förutsättningarna till att hålla som häst! 

Mina framtidsmål då, jo jag har funderar mycket kring en till häst, dock en yngre, inte unghäst (1-4år) men kanske runt 6-7år så jag kan forma hästen själv med hjälp av tränare osv. Jag vill att min framtid ska innehålla hästar, och eventuellt lite tävlingar då och då. Jag saknar verkligen när man hade en träning 1 gång i veckan nästan två när vi precis fick Zola.

Men det första prioriteringen är att Zola ska vara frisk och att jag kan betala allt på Zola, sedan kan jag eventuellt kolla runt efter en till häst (om jag har pengar för en till).

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Ja det var inte så tokigt faktiskt.Så de lindorna får han nog ha flera ggr.=)

mvh/Q

2012-02-02 @ 17:41:07
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Sätilaryttaren

sv; eller hur? :(

2012-02-03 @ 13:01:23
URL: http://satilaryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0