Ridlektion!

Idag höll jag en ridlektion för Madde i regn och rusk, nja så illa var det inte. Det duggade bara men illa nog tyckte Zola! 

Började med framskrittning i ca 15 min, mycket halter och igångsättningar. Sedan vart det lite trav på långsidorna och skritt på kortsidorna (långa tyglar). Sedan övergick vi till skritt på korta tyglar, även där halter på långsidorna sedan vart det serpentinbågar! 

I travarbetet red vi timglaset som jag kallar det, man rider snett igenom i varje varv, sedan vart det även där serpentinbågar! 
I galoppen gjorde jag en ny övning, och det var så här, från A-C på vänster sida var det trav och på höger galopp. Gjorde den i båda varven och det gick jätte bra, Zola tyckte den var roligt, avslutade med 3 varv galopp på mitt volten i båda varven sedan skrittades hon av runt Arne! 

Hela passet varade i 1 timme, och jag är stolt över Madde och Zola. Dem gjorde delvis bra ifrån sig, dock upptäckte jag att hon absolut INTE trivs med det guldiga tredelade bettet med fasta ringar, tror det är lite förstort! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0