Hästar, hästar och åter hästar!

Vecka 38 blir en rejäl häst vecka för mig, har en hel bunt med hästar och ta hand om. Anledningen jo, semester för alla i Spanien. Så jag ska nämligen ta hand om, Zola, Peggy (Josses häst), Rocksina (Sofias skadade tävlingshäst) och sist och minst den lilla söta Molle (drömponnyn som är skadad, och kommer från vårnäs ridkola). 

Dock är det bara Zola och Peggy som får ridas, men Rockan (Rocksina) ska ha en promenad varje dag på 10-15 min. Håller tummarna att allt ska gå vägen. Men som sagt tycker det är roligt att pyssla i stallet. Och jag känner mig faktist lite hedrad att jag får ta ett så pass stort ansvar som jag får! 

Senare ska jag eventuellt hjälpa till med igångsättningen av Rockan. Så som det ser ut nu i alla fall, och det ska bli spännade, att få testa rida en riktig tävlingshäst vars hemmaplan egentligen är på Strömsholm, och som har tränat för självaste Jens Fredriksson och Linda Heed! Super roligt! (: (läst om träningen och livet på Strömsholm på Sofiiasundqvist.blogg.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0