Dressyrträningen!

Var redan i stallet innan 4 för att pyssla om Zola, och putsa träns, stövlar, sadel osv. Man skulle kunnat tro att jag skulle på en tävling eller så!
Körde på en marinblå outfit, då det egentligen är det ända jag kan matcha så det blir snyggt hah! 

Till ridpasset då: Började med att skritta igång henne 10min innan Pernilla kom, så hon skulle vara lite varm i alla fall. Vart väldigt mycket travarbete idag då hon inte varit igång sådär jätte mycket den senaste veckan!
Till en början var i alla fall Zola SEG vilket aldrig är fallet med henne i princip. Men idag slog latsidan till. Pernilla berättade att det var hennes sätt att streta emot lite eftersom jag har anpassat mig så mycket efter henne, och nu när jag ställer krav blir det något nytt för Zola. 

Det jag måste tänka på är att PLANERA, då jag är väldigt dålig på det, och jag ska vara FOKUSERAD och med hela tiden. Då jag lätt tappar fokus på Zola, och mina planeringar är för "nära" inpå eller vad man nu ska säga. För när jag väl planerar och fokuserar och tänker på hur jag sitter och visar Zola så går hon klokrent. Ni vet ju att vi haft problem med höger varvet att hon vill minska volten och ligga liksom lite lutat innåt. Det var helt borta idag när jag fokuserade och planerade. Trodde aldrig i hela mitt liv att Zola kunde gå på en sådan fin volt som hon gjorde i högervarvet. Så det var toppen! 

Ska börja träna mer för henne, då hon la märke till att jag ej tränat för någon på länge. Vilket jag heller inte har gjort! 

Fick som sagt kritik att tänka på, vilket jag ville ha, dock gillar jag ju inte att få kritik men jag har ju bett Pernilla om hjälp och jag vill att hon skulle vara ärlig. Är absolut inte sur på henne det får ni inte tro, utan jag är lite små sur på mig själv, att man kan lura sig själv så länge att ex det går inte för Zola att gå på en fin volt i högervarv, men det kan hon ju visst, bara JAG gör rätt!

Galoppen i alla fall gick mycket bättre än vanligt när jag galopperar. Dock är ju Zola så frustrerad över sin lugg och man (som för övrigt var knoppad) när den "flyger" in i örat, då måste hon skaka och skaka. Men eftersom det var ganska klart att det är en"fix" ide var det bara att ignorera den. Och sen skärpte hon till sig minsann, när hon märkte att det inte tjändade något till! haha! 

Avslutet på ridpasset var inte 100 enligt mig, Zola var trött, jag var trött och det ända Zola ville vara att trava super fort, och självklart spänner jag mig, och då blir hon stum i munnen istället, så det måste jag öva på också! 

Sådär det var nog allt, en ganska långt inlägg haha, hoppas ni orkar läsa!

Kommentarer
Postat av: jossan

Vad kul att det gick bra!! :-) Men vrf vill du inte ha kritik?? :O Man kommer ju absolut ingen vart om man bara blir peppad med guld och gröna skogar av tränaren..

2011-09-30 @ 08:10:32
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0