Man lär sig något nytt varje dag!

Fick just reda på en av mina stallkompisar att en häst kan bli förgiftad om dem bara får mineraler utan något annat foder!
Det hade jag ingen aning om, det står tydligen på etiketten på burken, men frågan är ju fall det är så att dem menar att man måste ge med något mer, så som havre, k-kross, äpplen eller om det räcker med hö?

Det står i alla fall så på Hippos mineraler!
Sara (min stallkompis) ska ringa och fråga hippo i alla fall, för det verkar ju vara lite konstigt!

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Sv:du har snurrat till det alldelens för dig.tror jag.

Lägg din höanalys åt sidan.Dit har du inte kommit än.

Först ska du räkna ut vad din häst behöver per dag.

Av flera näringsämnen.MJ,protein,kalcium,fosfor,magnesium.

När du har alla dessa siffror klart för dig.



DÅ är det dags att titta på analysen på ditt hö och försöka ge hästen av det så det passar hennes behov som du räknat ut innan.

mvh/Q

2011-10-14 @ 15:18:14
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0