Lösa tömmar var det!

Ja, idag provade jag på den nya och växande tränings sättet, lösa tömmar!
Och det var något som Zola inte förstod till en början, eller så gjorde jag fel.
Hur som var första eller är första steget att få hästen gå frammåt, vilket Zola inte gjorde, hon backade eller snurrade runt mig! 

Efter 15 min backande/snurrande gick hon äntligen frammåt, och gisses vad jag berömde. Men sen kom regnet och det ända hon gjorde då var att vända rumpan emot regnet och stå där. Och där stod hon en bra stund tills jag fick nog och ledde henne en stund (även då på lösa tömmar).
När regnet tog slut så var det som allt klickade, hon gick frammåt lyssnade på mig och till och med gjorde en sluta!
Helt otroligt (något som jag inte ens har testat på henne när jag suttit på) Nu när jag vet att hon vet vad det är, gäller det bara att fundera ut hur jag ska göra. För man såg verkligen att hon visste vad hon gjorde och inte bara hamna där ute och gick en sluta!
Imorgon blir det ridning!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Håller också på med lösa tyglar jobb, tycker det är riktigt kul! Kul att det gick bra för er:)

2011-10-20 @ 21:54:54
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0