Zola är inte 100

Som jag skrev tidigare så var Zola stel igår, och inte så arbetsvillig. Och inte idag heller. Skrittade Stora Molkerundan och det gick jätte bra, hon trampade på som vanliga Zola. Fick näst intill sitta på bromsen hela tiden så Emmy skulle hänga på (shettis).

Tände som sagt rida igenom henne i paddocken, men det var samma sak som igår. Skritten var toppen och Galoppen, men traven var inge vidare, hon var stel, jenade (på volten), ville inte alls. Men så fort jag fattade galopp en helt annan häst!

Kännslan jag fick av traven var att hon tappar bakbena. Hon går defenetivt på två spår + stelhet!
Så innan hon fick gå in i boxen så masserade jag och strechade jag henne, så får vi se om det hjälper. Annars ska jag ta kontakt med en hästmassör!

Har ni några tankar och funderningar där ute? Det kan ju bara vara jag som gör fel (kan ju meddela att jag inte hade full koncentration på henne alla gånger, men såhär brukar hon inte vara)


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

När jag känner nåt såntdär ovanligt som kommer plötsligt som jag ej känt förut äre klinikbesök för min del :P

2011-11-25 @ 19:00:46
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: sandra - ridtravaren Isola

Vilken hästmasör ska du ta kontakt med? :)

2011-11-27 @ 18:43:51
URL: http://grande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0