Tråkigt väder!

Idag blåser det utav bara F** rent ut sagt. Känner inte alls motivationen för ett ridpass. Men det behövs verkligen för min lilla Zola. Ska först rida ut med Sara och Emmy. Det blir Stroa Molke rundan, en perfekt framridning kan jag säga. Och jag tror det verkligen behövs då det ska bli ett riktigt markarbete/dressyrpass för damen.

Red i paddocken igår en snabbis och jag kände med en gång vad som behövdes. Jag har ju inte ridit i paddocken på över 2 veckor (kors i taket, då jag nästan enbart är en paddockryttare!).
Zola känndes inge vidare heller igår, steget var jätte bra, men takten var ojämn, ville inte ställa eller böja då hon var super stel i höger sida, så jag ska massera och strecha lite för att se om det blir bättre, sen jag min lataf** orkade inte fixa stigläderna så jag red med för långa läder så det kan vara en bidragande orsakt till gårdagen.

Men nu blir det att käka inför ett supernatrual avsnitt med min syster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0