Stor häst!

Idag när jag kom till stallet (07:45) var det helt becksvart, strömmen hade tagit en promenad så att säga. Det regnade och blåste ute som bara tusan, så hästarna fick stå inne och käka sitt morgon hö helt enkelt. Dels för vädret, och dels för att jag såg absolut ingenting och hästarna skulle ha täcke på sig. Tror inte dem dog utav det!

Fick hälsa på Sofias (sofiiasundqvist.blogg.se) nya häst Larran (Larrsine) en stor häst på 1.75cm sådär. Kände mig väääldigt liten rent ut sagt, riktigt snygg var hon. Hon ska stå i vårat stall några dagar tills dem byggt ut ponnyboxen i sitt egna stall.

Fixade allt till Zola i morse i mörkret så vi får väl se hur mockningen blev, ska upp dit ikväll för att kvällsfodra så jag mockar nog bort lite då med. Hoppas strömmen är kvar då i alla fall för annars blir det mörkare än mörkast i stallet!


Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Ok.Jag klippte ju knas så han fick lite tjockare täcke i dag då det regnat något kopiöst =O Hästarnas hage påminner nu mer om ett dyhål än en åkerplätt =( jag hoppas att det kommer snö och kallgrader snart för det här börjar bli för mycket.

mvh/Q

2011-11-27 @ 17:35:08
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: madde

Vad dålig du har blivit på att uppdatera!

2011-11-29 @ 08:08:48
URL: http://diddilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0