Spruta = ont!

Japp, idag var det dags att lägga sig under nålen. Dags för lite vaccin innan Egypten resan den 7 December!
Och gisses vad ont det gjorde, seriöst jag som trodde det var en baggis, men nej nej. Har ont i armen fortfarande och det har gått 4 timmar sen jag tog sprutan. Kan inte spänna muskeln eller något innan det gör ont! och den 1 december är det dags igen -.-

Kunde inte låta bli att tänka på hur hästen upplever det (jag vet dem har en annan smärttröskel än vi) men tänk om dem känner som oss, och dem får sprutan i halsen liksom och här står man inte så speciellt länge och trycker vaccinet in långsamt för att "spänningen" inte ska göra så ont. Veterinären som jag hade en gång hann vaccinera Zola innan jag ens hann få av täcket... Så det gick väldigt snabbt!

Hur som blev ingen ridnig, vart bus i paddocken med mig på marken. Tränade lite inkall också, men det var inte så intressant idag, men lyckades några gånger!
Hur som Zola var super trevlig i alla fall, som hon brukar!

Imorgon blir det lite dressyr tror jag, och efter det blir det jobb!

Kommentarer
Postat av: emelieeriksson

absolut ska jag göra de, bara du läser vidare på min och så:D

2011-11-03 @ 09:21:50
URL: http://emelieerikszon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0