Regning ridtur!

Idag red jag och Josse ut, och idag vart det en lite längre runda (för Cimba vill säga) nämligen hela Kolteppan. Vi skrittade bara, och Zola skötte sig utmärkt. Jobabde på super bra i skritten. Vissa perioder vart hon spänd men så lugnade hon ner sig.

Vi stötte även på en älg i skogen, eller ja, jag såg bakbenet. Cimba vart lite små skraj och vände hemmåt men Josse fick stop på honom efter några galoppsprång. Trodde Zola skulle haka på hem men ikke, hon stod bara still och tittade, det kan man inte tro om min lilla polle!
Känndes precis som hon var en "förebild" till Cimba och tänkte "jag kan inte sticka för då kommer Cimba göra det"! Kanske låter löjligt men jag kände verkligen hur Zola vart spänd av älg insidenten men hon visade det inte!

Ska snart upp till stallet igen, och ta in min lilla plutt!

Kommentarer
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Nej jag lägger alltid in vilodagar när det passar, har alltid gjort så :)

2011-11-20 @ 17:46:34
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0