Gårdagesn ridpass!

Igår hann jag inte blogga, vart lite tight mellan stallet och jobb, men såhär gick det igår!

Red i paddocken, och till en början var hon super pigg, en rikrig räser häst rent ut sagt, hon lyssnade inte på sätet, eller rösten och om jag red på långa tyglar började hon trava direk, så det var en hel del att pyssla med igår!
Började med att väna igenom henne vilket hon lyssnade väldigt bra när hon lugnade ner sitt tempo, sedan vart det trav på halv lång tygel för att mest jogga igång henne och efter det vart hon kalas fin rent ut sagt!
Hon vart jätte lyhörd och minsta lilla förändring i sitsen förflyttade hon sig åt det håller jag ville. Har inte känt såhär på väldigt längre. Hur som red lite öppnor på långsidan, vilket jag aldrig gjort med henne innan, men det gick bra för att vara första gången, lite problem vart det när hon inte var så samlad!

Red bara i skritt och trav idag, och mitt mål var att rida igenom henne, och få en bra känsla vilket jag fick. Även fall hon var pigg och så, men som jag brukar säga häldre en pigg häst som är lyhörd och arbetsvillig än en seg häst utan arbetsvilja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0