En självklarhet men ändå lite dumt!

Jag slutar aldrig förundras av hästar, dem visar nya beteenden nästan varje dag och nya sidor av sig själva, nya kännslor osv!

Men idag, ja hände något ganska självklart men dumt, jag var tvungen att åka upp till stallet på förmiddagen då jag hade ett möte inplanerat. Hade planerat att rida, och hade då hoppats på att Zola hade ett täcke, men nej hon hade inget täcke och var dygnsur, så det blev ingen ridning. Hon fick istället komma in i stallet och mumsa på hö. Brukar ta in henne en stund när jag är själv i stallet så hon kan få lite extra hö, och så blir det inte så jobbigt att packa i höpåsarna som inte räcker till ibland. Bättre att sprida ut allt hö under en dag! 
Aja, jag stod och gjorde mat till Zola, alltså müsli och betfor osv, och jag råkade dra locket till en av brukarna på en av foderlådorna, det skapade ett konstigt ljud och Zola vart väldigt upprörd. Inte nog med det så höll stallägarens man på med att fixa varmvatten till oss igen, så han var i rummet bredvid Zolas box och höll på att borra, skruva osv. 

Zola började då reagera på det ljudet också och vart väldigt "hispig" i gången och ville slita sig. Skulle precis knäppa loss henne och fästa grimskaftet i grimman och hon var snabb som attan att vända och små hoppade över skottkärran som stod i boxdörren. Och så fort hon kom in i boxen vart hon lugn. Men hon stod ändå närmare ljudet! 

Många kan säga att om det brinner i ett stall är det svårt att få ut hästarna, det finns även sådana som säger att det är en myt. Men jag tror det är sanning! Zola såg sin box som en trygg plats (vilket är självklart) men hon kom ju ändå "närmare" faran. Lite dumt kanske?!

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Det enda jag kommer handla åt mig själv troligtvis är ett par nya vinterridstövlar.Men jag är inte säker på att jag ska göra det heller för jag har faktiskt vinterskor.Så egentligen gäller det både mig och hästarna för jag har sjukt mycket ridbrallor mm också så jag behöver egentligen inte handla åt mig själv heller.

mvh/Q

2011-11-23 @ 19:11:38
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0