Dagens ridpass!

07:30 började min dag idag, hade stalljour så det var bara att masa sig upp ur sängen och åka upp till stallet. När jag väl kom dit möttes jag faktist ganska morgon trötta hästar, det hade jag inte väntat mig. Släppte i alla fall ut alla hästar utom Zola, hon fick stå inne och mumsa på lite hö medan jag fixade allt i stallet!

Till ridpasset då, jag hade tänkt rida i skogen idag,närmare bestämmt stockstigten, men grannstallet har tagit hem dreas alla hingstar och Zola brunstar ganska mycket så jag kände inte för att ha ett gäng hingstar efter mig! hah!

Red på åkern istället, och det gick super bra, till en början vända jag igenom henne och att hon skulle följa mig, vilket som sagt gick bra. Sedan vart det serpentinbågar på hela åkern, och det kan jag säga var väldigt nyttigt för damen, tog väl ca 20 minuter innan jag var klar med hela åkern!
Sedan till traven så travade jag hela "långsidan" på åkern, och gisses vad övertaggad hon blev efter den traven, men samtidigt väldigt lyhörd som hon var igår!
Efter traven vart det skritt igen eftersom hon var så taggad, kände att hon behövde lugnas ner lite innan galoppen, och även skritten efter traven var hon kalas fin!
Efter ca 15min skritt arbete vart det galopp, och hon var alldeles med på noterna, behövde bara tänka galopp i princip och hon tog den ordentligt från skritten, och hur mjuk och fin som helst. Eftersom hon var så fin så vart det lite mer galopparbete än vad jag räknat med, men det var bara posetivt!
Sedan var det bara att skritta hem igen!

Är verkligen super nöjd över ridpasset, det var längesen hon kändes så fin och lyhörd. Men då vet jag att jag gör rätt!
Dock behöver hon endel kondisträning igen, den är väl inte på top kan jag säga. Så ett tag fram över blir det i alla fall 1-2 intervallträningar i veckan om underlaget tillåter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0