Föräldrar förstår inte!

Blir så trött när ens föräldrar inte fattar eler förstår!

Hade ett långt samtal med mamma idag, där hon säger att vi ska lämna bort Zola så jag slipper ta beslutet när Zola ska dö (om jag en ska behöva göra det, hon kanske dör knall och fall, vem vet) Hon har inga kunskaper om hästar what so ever. Så när hon sitter och säger att jag ska lämna bort henne så hon kan dö hos någon annan blir jag irriterad.

Zola är 19 eller snart, men fortfarande fullt frisk, och har varken problem med tänder, leder, svankrygg (ofta tecken på om hästen börjar bli äldre) Så varför lämna bort henne?!
Aldrig i mina dagar att jag lämnar bort henne om ett halv år som hon först förslog! Kommer inte på frågan.

Jag är fullt medveten är Zola blir äldre, men när hon inte lyssnar på "hästexperten" så blir jag lite irriterad, för ja jag räknas som hästexperten av oss!

Och det är väl en fin tanke att hon vill skona mig från att ta det beslutet att avliva Zola. Men hon har ju kvar att ge!

Hon kanske dör i morgon, eller om 9år vem vet det liksom, ska jag då bara ge upp henne för att hon kan dö i morgon.
Jag kan liksom dö i morgon, eller om 50år det är INGEN som vet!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Dedär tycker jag är hästägarens ansvar, att ta beslutet om hästen bör avlivas. Är hästen så dålig att den inte har någon gnista kvar osv då är det upp till ägaren att fatta det beslutet, INGEN häst ska has kvar för ägarens skull.



Förstår liksom inte vrf du skulle lämna bort henne för att hon ska dö hos någon annan? :S Så när du haft henne hela hennes sista liv, när det är dödsdags då ska hon få komma till några främlingar, nytt hem, nytt allting.. ? Vilket inte är shysst alls mot en gammal häst. (Vilket hon inte är nu)



Haha jag skulle bli sjukt arg på min mamma om hon sa något liknande :P

2011-03-27 @ 05:57:05
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse jacka på min blogg!

SV: Tack! :D Haha jaså? Tkr de ser skitroligt ut när hon nästan skiter på sig i högergaloppfattningen..



Jag vet inte, men jag tror godkändnivån ligger på 60%

2011-03-27 @ 18:48:44
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse jacka på min blogg!

SV: Brukar googla, och oftast kmr stallbackens program upp vilka är superbra. :) De är olika från vilket år varje program är (Y) ibland görs dom om och då står det "2011" om det är det året de gjorts om

2011-03-27 @ 18:49:29
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: sandra

oj, det va lite oförnuftigt sagt..

Jag har haft figge (Fingal zonett, kommer också från sundsvall fö ;)) sen han va 13 och jag 15. nu är han 19 och jag 21 och det finns inte på världskartan att jag skulle lämna bort honom för att minska på mitt lidande när han blir tvungen till att tas bort! absurt! jag gör ju knappas honom en tjänst att behöva byta hem när han är 19 år! det tycker jag är riktigt grymt! Jag blir riktigt förbannad!

Hoppas verkligen huvudet kommer ikapp henne.. för din och hästens skull..

kram

2011-03-30 @ 19:42:57
URL: http://sandraaplate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0