Alla olika hästar jag ridit under åren!

Här kommer ett inlägg om alla hästar jag ridit genom åren, alltså varit medryttare på eller hjälpt till att rida! 

Mac: Nordsvensk brukshäst, mycket snäll gammal kille. Red honom innan jag fick Zola. Man kan säga att det var bland det bästa som hänt mig. Såg annonsen på honom på ridskolan där jag red så jag ringde. Och ägaren verkade nöjd med mig, så jag fick börja rida honom. Lite små jobbig ibland var han dock men alltid snäll! 
Fick reda på senare att det var han som kastat av min kusin så hon spräckte sin skalle i två bitar. (inte hans fel, fartdåre på vägen med släp). Man kan säga att om jag inte hade börjat rida honom hade jag inte haft Zola idag! 
Tyvärr är han inte vid livet idag. Dog för ca 3år sen!
Roligt minne med honom är nog när jag skulle rida ut på honom för första gången själv. Det ända han ville var att gå hem, så han stannade och ville inte gå fram, så jag fick lägga volter runt massa träd hela rundan. Några dagar senare kom ägaren ut och frågade fall det var jag som red i skogen. (det var snö ute så det syntes vart jag hade ridit. Mac gick inte på det tricket något mer haha! 

Bild på Mac!

Kommentarer
Postat av: Jennie

sv: Tack så mycket! :)

2011-03-24 @ 12:52:53
URL: http://jeila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0