Vad roligt!

Tack alla för hjälpen/åsikter ni kommit med angående foder till Zola. Ska försöka läsa lite mer kring vad en häst egentligen behöver eftersom jag hört att pellets fooder så som Kraft innehåller dåliga ämnen. Föresten är det samma sak med müsli?

Hur som, så har Zola fått nya skor idag. Och hovslagaren tyckte kanske att vi var en aning larviga kring skona, han tyckte att det såg bra ut, men det hade fortfarande växt över. Men eftersom skon inte satt löst eller så skulle hon åtminstone kunna ha dem en vecka till. Men är man en orolig matte så är man. Och så hade det gått 9veckor sen sist så det var på tiden! 

Har ni några fler asikter/tips om foder så fortsätt att skriv!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ehm vadå dåliga ämnen i kraften? xD den är ju framtagen så att hästen ska klara sig på bara det. Jag tycker inte man kan säga att ett foder är dåligt eller inte, och man ska inte gå efter sådär sjukt massa värden, för det är vad DIN häst funkar på. Man känner när man hanterar, rider och bara är med hästen om den trivs eller inte på fodret. Det märktes verkligen när ni gav Zola alldeles för mycket. Så... Men i ditt fall ska ni läsa er fram med mått och skit tycker jag, vad hon behöver, sen utgå i från det om hon funkar på det. Och jag tror inte att kraft har så där sjukt mkt dåliga ämnen i, eftersom det är ett av dom kändaste foderna. ;) Nu blev det en liten lång kommentar, men tycker inte du ska säga att den har dålig ämnen i sig, när det är så pass många hästar som går bra på det. Och vad jag minns hade hon knöllarna innan ni började med rehab. :) Det året hon bara gick på kk och betfor. ;)

2011-06-21 @ 10:10:24
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0