Smått irriterad!

Först och främst vill jag klar göra lite saker, så inte andra missförstår mina åsikter på min blogg!

Det handlar just om Kraft Rehab, ni som använder det om eran häst funkar bra på det så gör dem det. Har aldrig påstått att det är ett dåligt foder, bara att det finns dåliga ämnen i det, som hel helt tycker jag fodret är bra. Men tyvärr så är det så att om man rådfrågar foderexperter säger dem att man ska använda sig av råvaror, så som havre, korn kross, betfor, hö osv. Alltså inte "allt i ett foder" (även om dem är framtagna till hästar, och ska vara bra för dem).

Jag vill verkligen INTE ge mig ut i foderdjungeln igen, har haft väldigt stora problem med att hitta rätt foder till Zola. Och jag tycker det är jätte synd att få byta då jag vet att Zola och jag och min syster trivs med rehab. Men om det är så att hon får knölar av det så är det inte det ultimata fodret för MIN häst.

Tror ni med som läsare hade tagit bort det som skadade eran häst, eller tror jag fel?
Jag hoppas att jag tror rätt!

Vi misstänker kraften i nuläget, kanske har varit oklar med det med. Eftersom knölarna försvinner mer och mer. Men det kanske visar sig i det långa loppet att det inte är kraften!

Allt handlar även om sunt förnuft, man kan kanske inte få det perfekta. Det kommer alltid finnas något som är sämre ex i foderstaten. Så för er som tog illa upp för jag har tydligen sagt att Kraft Rehab är ett dåligt forder, förlåt. Det är ett bra forder till rätt sorts häst!



Kommentarer
Postat av: Emma

Tyckte att det var klart och tydligt vad du menade redan från början jag, men ibland är det bra att klargöra ändå.



Jag har alltid varit skeptisk till fullfoder, och det framför allt för att jag varit med vid obduktion av en häst där veterinären konstaterade att den dog pga av just ett fullfoder. Är ju väldigt skeptisk till halv-/helfabrikat av människomat också och jag är ännu mer noga när det gäller mina älsklingar.



Dock äter mina hästar en blandning av sånt jag plockat ihop själv och olika delar av kraffts och granngårdens fullfoder och jag tycker att de funkar otroligt bra på detta. Skulle dock inte tveka att byta bort fullfodret om det började på att dyka upp konstiga symptom som kunde härledas till fodret. Olika hästar är känsliga för olika saker, och det som miljoner hästar kanske funkar bra på behöver inte fungera på just min häst.



Jag hoppas verkligen att ni hittar en foderstat som passar Zola, och att problemen med knölarna helt och hållet försvinner! :D

2011-06-21 @ 19:31:32
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv: Vart har du hört att det är dåliga ämnen i det då? Jag vill ha källa så jag själv kan kolla upp det.



Och hur ska Isola kunna gå på råvaror, när hon inte kan gå på havre, och gå på endast korn kross funkar verkligen inte. Mager mager mager.



Jag menar inte att låta sur men det låter som att plötsligt är kraft r skit dåligt, och att allt är farligt i det, klart ni ska göra som ni vill med Zolas matväg, men tycker det är dumt att skriva som du gjorde. Men nu fattar jag!!!

2011-06-21 @ 21:16:55
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0