Skritt tur med Blinningar och flugor!

Har just kommit hem från en ridtur i solen, med blinningar och flugor!

Vi hade tänkt rida kolteppan, men så fick vi en varning av Sofia (i grannstallet) att dert var fullt med mygg/blinningar på den rundadn så vi red Stora Molke rundan. Det tog ca 30 min att skritta den på långa tyglar.

Jag red som sagt Peggy och Madde red Zola!

Allt gick förövrigt mycket bra, dock väldigt mycket flugor och andra småkryp!


Man kanske skulle ta och köpa en ponny i alla fall, eller tycker ni jag ser för stor ut för D-ponny?

Hur som, på sista bilden ser ni hur vägen ser ut på stora molke rundan, hela rundan på ca 3km består av sådan grusväg!
Så nu har ni fått sett två vägar som är väldigt populära att rida (finns ett inlägg om stockstigen med)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Så mysiga bilder!!



SV: Jo jag ska ta och ta ut någon som verkligen kan kolla då och om det är så att den sitter fel så kan jag kanske byta sadeln mot en annan. För det är så där jag köpte min sadel så hade de en annan som jag ÄLSKADE, men tyvärr var den lite dy för mig och satt perfekt på Vicky, så det kanske kan bli att jag kan byta mig till den, eller HOPPAS jag..



Vad roligt att du tycker om min blogg och är inne varje dag <3

2011-06-29 @ 09:33:54
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0