Överlevde!

Nu är jag här igen, och jag lever. Zola var inte allt för tokig idag i alla fall. Mest jobbig var hon när jag skulle göra iordning henne till tömmkörnings passet, då ville hon absolut inte stå still. Men så fort jag börja tömmköra vart hon sitta gamla jag igen. Liksom nu är det jobb som gäller jag kan inte fjanta runt så mycket. Och gisses vad fin hon var när jag tömmkörde.

Körde ett intensivt pass, eftersom hon gärna ville tänka på annat så vart det mycket övergångar och byta varv. Så hon hade något och tänka på. Och gissa, jag vart inte arg på henne någon gång, trodde verkligen att det skulle sluta med att jag var as arg eller att jag släpades efter i sanden i tömmarna. Men ikke sa nikke, kalas fin häst!

När hon kom in var hon lite stissig, så hon fick vila i boxen en stund, eller ja jag släppte ut henne när hon kopplat av!
Sedan när jag släppt ut henne i "vinterhagen" med peggy började hon förstås gnägga och springa omkring, men när hon fattade att hon ej var så populär började hon bete sakta men säker!

Så jag är verkligen stolt över henne. Dock är hon inte vad hon brukar vara än men det vart framsteg idag i alla fall! :D

Kommentarer
Postat av: Camilla

SV: Aha fattade aldrig att det var grannhästarna... Men då har jag tre förslag att testa. 1. Sätta på gräs munkorg (vet inte vad det heter)på henne då första gräset är väldigt energirikt, kan göra stor skillnad på hästarna. 2 Leda henne förbi grannhästarna och få det till något posetivt att följa efter dig. 3. Fråga om hon får hälsa på dom och se vilken reaktion du får då

2011-06-02 @ 23:30:29
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0