Där satt den!

Har just kommit hem från en dag i stallet, eller ja från kl 5 till 9 i alla fall!
När jag kom till stallet var det så jäkla varmt att jag inte ville rida just då, så jag väntade, och under den tiden städade jag skåpet med ridsakerna i, sen så skrubbade jag hela boxen. Kommer ha träningsvärk i morgon vill jag lova för smutsen satt hårt!

Ridpasset då, hade först tänkt rida ut, men eftersom det inte vart något "riktigt" dressyr pass i torsdags så vart det idag istället. Och gisses vilken häst jag har. "Hon är den vackraste och bästa hästen som går på denna jord just nu". Så beskrev jag Zola för pappa. Hon var alldeles underbar. Och jag red rätt idag, tänkte otroligt mycket på min sits idag och det lönade sig, hon lyssnade jätte bra!
Ställde även lite högre krav på henne idag, och det tog hon med en nypa salt kan jag även tillägga. Det var som om hon tänkte "äntligen lite ridande, och arbete!" Hur roligt som helst, ville verkligen inte sluta rida idag. Kunde hålla på hela natten! :D

Testade även något nytt idag, och det var att rida mesta delen av passet i arbetstrav (nersittande) och använde inte skänklarna något (kan inte använda dem så mycket med mina stövlar än hah, men hon lyssnar mycket bättre när jag får använda överskänkel och sätet). Hur som jag testade att driva med bara sätet, och gisses vilken ökning!
Trodde inte min häst kunde länga steget sådär, förvantade mig bara att hon skulle trava snabbare, men nej nej, hon längde steget!!

Och vartenda travsteg var som att flyta på vatten. Hur mjukt som helst. Trodde inte min häst kunde trava så heller, men jag tror att allt berodde på att jag red RÄTT!!

Kommer aldrig glömma denna kännsla vill jag lova!!
Nu har jag kommit tillbaka på banan igen känns det som!

Nästa gång jag sitter upp på en häst är dock inte Zola utan på Peggy, Hennes ägare är på P&L så jag ska skritta henne när jag har tid, denna vecka! (:


Bild på lilla peggy!
Undrar ni mer om denna skönhet så finns det info på
stallmolke.blogg.se under kategorin "Hästar"!


Kommentarer
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Ne har inge sparade pengar alls. Eller ja, inte som jag har tillgångar till iallafall. Men tycker de funkar bra att vikariera, jag får bra lön enligt mig så jag får alltid så jag klarar mig iaf. :-) Dock blire nååågot kämpigt nu med tanke på att ja inte får mitt studiebidrag.

2011-06-26 @ 22:45:14
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

Härligt!! :D

2011-06-27 @ 06:01:36
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud vilket underbart pass ni verkar ha haft! :D:D

2011-06-27 @ 18:03:07
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0