Tycker det är lite roligt...

Har tänkt på en sak. När man är en ägare till en fd. travare och man pratar med någon som inte har en travare. Har ni tänkt på en sak att dem blir väldigt nervösa?
De jag har pratat med blir väldigt nervösa när man pratar om travare. Och den man pratar med inte tycker om travare, de försöker slingra sig snyggt att de inte gillar travare, eller att det inte är en häst för dem. Mitt svar till dem är, varför försöka slinga sig snyggt? Det är väl bara att säga att man inte gillar den sorts häst?
Jag kan personligen säga att jag är inget fan av araber, tycker inte om derast temprament eller deras utseende. Och det står jag för. Så varför ska man vara så fin känslig när det gäller travare. Jag skulle inte ta illa upp av att någon sa att de tycker travare är fula eller att det inte gillar deras temprament. Det är en åsikt som en människa får ha, likså så att jag inte gillar färgen röd på fuxar. Det är väl inget med det liksom, eller?

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =) Tävling på bloggen, vinn biobiljett!

håller med!



sv; vet inte riktigt. Då skulle du se han när han kom ;) Men jag håller med han behöver mycket mer trning : Några bra tips?



Tack! Han kan bara vänstergalopp eller han kan höger med men vänster är mycket lättare :P

2011-01-25 @ 15:10:19
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Malin

Stämmer klockrent, folk har så jäkla svårt att vara ärliga vad gåller deras uppfattning om travarna. Jag precis som du tycker inte om araber, deras utseende och exteriör är för mig "fult" Jag vill ha MER häst, inte ett litet huvud med superliten och smal mule, nej det går bort =)

Bra inlägg!

2011-01-27 @ 10:35:22
URL: http://marineprinsen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0