Surpuppan Zola.

Fick med mig min lillebror till stallet idag, och han var faktist väldigt händig av sig, mockade och putsade och till och med packa hö. Bra att ha med sig fall man har bråttom.

Han fick till och med rida en stund. Han är 10år och kan inget om hästar, men han vill hålla på med dem, så jag stod och höll i honom i longeringslinan medan Zola skrittade runt. Och det var nog inte det roligaste hon har varit med om. Sen vart det min tur att hoppa upp, då vart det andra bullar.
Tvär sur, och ville inte alls arbeta. Hon skulle bara springa och kolla på stjärnorna. Vilket inte matte ville. Så jag satt där och trilskade med henne. Fick hålla på att göra massa tempoökningar från skritt trav och halt. Så det höll jag på med idag, vart alltså ingen sitsträning för min del. Tillslut fick jag lite respons från Zola och hon arbetade i alla fall ett varv i traven, så då gav jag mig, orkade inte bråka mer med henne. Hon fick skrittas av i den oupptrampade snön.

Red ungefär 30min i alla fall, men alla dagar kan inte gå kalas bra, bara att ta nya tag!

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Haha men gud vad gullig du är! Tack så jättemkt. :D Haha...

2011-01-05 @ 21:22:27
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0