Stallet idag.

Idag så var det min tur att ha stallet. Vart ingen ridning för min del då jag halkade utanför stallet och slog i svanskotan. Gjorde mycket ont. Kan knappt sitta på en stol ens, får ha en kundde under rumpan. 

Zola var inte på sitt bästa humör idag, små sur hela tiden. Hon är ju en sån häst som inte gillar att bli fin. Så idag ville hon inte stå still alls när jag rycktade henne, hur otålig som helst. Hur som helst vart hon rycktad mot sin vilja i alla fall, fick lite massage med!
Hon blir så spänd i kroppen nu när det är sånna tempratur skillander och speciellt när det blåser ute. 

Cimba (unghästen i stallet) där emot fick sin första upplevelse själv i hagen idag, eller ja sin andra, sist slet han sig. Men idag ville han inte gå in, han stod längstner i hagen och jag orkade inte pulsa genom snön ner för att hämta honom så jag traskade in med både Peggy och Zola. Och gissa vem som står malligt kvar?!
Jo, Cimba han hade inte rört sig ut fläcken och han såg inte det minsta rädd ut så han kan stå själv nu, en stund i alla fall. Gick som sagt bara in med de andra hästarna!
Gäller att ha lite is i magen allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0