Sår.

När jag kom till stallet idag så gjorde jag det vanliga, mocka, fixa mat, fylla på vatten osv. När jag tog in Zola och ställde henne i gången så ser jag att hon har ett sår över häger fram knä. Det såg ut att vara en dag gamalt för blodet hade stelnat och blivit en skårpa. Men hon var förtfarande öm. Så jag tvättade såret med sårtvål, sen spayade jag det med plåster spray. Så det blev ingen ridning idag. Hon tyckte det gjorde väldigt ont när man klämde lite på det. Det var inte svullet, och hon markerade inte.

Nu får det väl bli en jakt på vad som kan ha skadat henne. Eftersom de inte har några träd i hagen eller så så misstänker jag foderlådorna, får ta en titt på söndag då jag har stalljouren.
Ni ser ju de upp och nervända lådorna. Kan det vara dem som har skadat Zola tro?
(de går inte att ha dem uppvända för en viss peggy gillar att välta dem...)


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Asså det är ju upp till ryttaren vilka bett den har, och ja, vissa väljer waterfordbettet >.< ofta i samband med en pigg häst..



Det som är längst ner på bettet är en "grej" som stabiliserar hävstången. Så att skänklarna inte kan åka omkring typ. :P

2011-02-05 @ 14:17:16
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0