Ridpasset!

Idag gick det inge vidare. Zola var jätte stark och hon fick för sig att dra ner huvudet när man skulle sakta ner (vilket hon absolut aldrig brukar göra) Så jag fick bli arg en gång. 

Vart lite bättre mot slutet när jag red, hon var jätte stark i vänster varv och vispade bara med bena i princip. Kändes som en av ridturerna precis när vi fick henne. Spänd och envis och ville inte alls, kan bero på att vi ridit i paddocken på en volt ganska mycket i vinter, så i morgon blir det en skritt tur i skogen! 

Jag red i undegär 30min, sen var det Maddes tur att känna hur hon var, och hon upplevede detsamma. Inte alls sammarbetsvillig! 

Allt som allt red vi 1 timme tillsammans. 

Bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Jeanette - Jealinfoo

Vilken fin blogg , och fin häst . Vad är han/hon för ras ?

2011-02-23 @ 17:37:58
URL: http://jealinfoo.blogg.se/
Postat av: Sabina - ddressyrfjant

Tack detsamma! :)

Min häst Pete är en estnisk ridhäst valack född år 2001.

2011-02-23 @ 18:23:24
URL: http://ddressyrfjant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0