Vilken skillnad!

Idag var det min tur att rida, och jag är verkligen glad att jag stod ute i regnet och vinden igår och höll lektion för Madde. Utan den lektionen med alla lösgörande övningar hade detta ridpass som jag red i dag aldrig gått så bra!

Hade gårdagens övningar i bakhuvudet, men idag hade jag inte så mycket fokus på dressyr utan mer på markarbete. Men jag antar att det blev dressyr också. Hade i alla fall upphöjda bommar så hon skulle få lyfta på hovarna ordentligt!

Till att börja med skrittade jag fram i friskttempo, och sedan började jag jogga igång henne lite smått, fokuserade på övergångar mellan skritt och trav så hon skulle få mer bakbensaktivitet och som sagt det lönade sig vill jag lova. Har nog aldrig upplevt att Zola trampat under sig så pass mycket. Var verkligen underbart roligt att rida idag. Det här är kännslan man är ute efter vill jag lova!

Skrittade och travade bara, hade tänkt lägga in lite galopp, men eftersom jag hade ett "hinder" på banan som hon vart ganska taggad på redan i traven valde jag att inte ta med galoppen. Hon har ju fått tagit det lugnt nu ett par dagar så galopp får bli en annan dag!

Red i 30-40 min, men som dem brukar säga, när det går som bäst ska man lägga av!

Imorgon ska jag försöka få med Madde ut i skogen med Zola så jag kan ta kort (fall vädret tillåter) och så kanske ni får se lite nya olika stigar som vi har att rida på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0