Snäll som man är!

Gårdagen vart väl lite sådär med allt. Hade planerat lite vad jag skulle hitta på med Zola men så vart det lite andra hinder i vägen för de planerna. Det började med att Zola stod utan täcke och det började regna, så jag tog in Zola och satte på henne täcke. Sen såg jag alla andra hästar där ute i blåsten och regnet så jag bestämmde mig för att mocka alla boxar, så det bara var att ta in hästarna när resterande ägarna kom.

Försökte sätta på Cimba ett täcke i hagen men han var inte intresserad av att stå still, och inte Peggy heller för den delen så det fick helt enkelt vara. Ville inte pressa någon av hästarna när dem visar sina flykt instingter.

För Zolas del vart det en promenad igen då mockningen drog ut på tiden för en viss Cimba hade haft det roligt med hö i hela boxen!

Jag och Madde har som sagt bytt dag idag, så jag hoppas att hon rider Zola då det är strålande sol ute, så nu kan hon inte komma med undanflykter om vädret i alla fall!

För min del blir det att handla häst mat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0