Produkter som jag använder till läder!



Här är alla produkter som jag använder till allt läder som vi har till Zola!

Först har vi från vänster - skinn och läderbalsam detta är en produkt som jag använder väl. Och som är väldigt bra till stelt läder, då det blir mjukt fort, dock får man inte använda för mycket då det lätt blir kladdigt, Den räcker väldigt länge också, den här som visas på bilden har jag haft i minst 4 år och den är näst intill full fortfarande. Nackdel med denna produkt är att den luktar illa (tycker jag) och som sagt blir kladdigt om man använder för mycket!
 Finns på Hööks för 65:-

Sen har vi "våtservetterna". Super bra produkt fall man har brottom, jag använder den först och främst till mina stövlar som lätt blir dammiga och skitiga. Produkten luktar gott också. Nackdelen med denna produkt är att om man ex har grus på stöveln och du tar servetten på så kan det bli repor på stöveln.
Finns på Emmi.se för 69:-

Sen kommer den lilla gula saken, det är ett gripstick till sadeln, dock inte till lädersadeln utan till syntetsadeln som är i konstgjort läder vilket blir vääldigt halt, så denna produkt rekommenderar jag verkligen om du har svårt att sitta ner i sadeln, eller om den upplevs hal. Den färgar inte av sig på ridbyxor, och den är lätt att få bort, bara tag ljummet vatten på en handduk/svamp och torka bort det. Denna produkt ska nog inte användas på syntetsadlar i tyg. Vissa kanske anser detta som "fusk" att man lättare får bättre sits, men jag kan bara säga att detta har hjälpt mig. Istället för att koncentrera sig på att inte stutsa runt i sadeln, så kan man koncentrera sig på att sitta rätt, och att rida hästen. Detta har som sagt hjälpt mig till en bättre sits, så nu rider jag inte allas med denna produkt i princip. Finns hur som på hööks för 99:-

Sen har vi sadeltvål (rinnande) eller jag tror rättare sagt att det där det. På produkten står det endast på tyska så det är inte lätt att förstå. Men Josse som har Peggy köpte det som sadeltvål. Produkten har jag inte använt så mycket av, men det lilla jag använt av denna så är jag posetivt inställd till denna. Den är väldigt lätt att jobba med (om det nu är det jag tror det är). Hur som vet jag inte vart man kan köpa denna produkt, men vi fick den gratis av Josse. Men om någon vet vad det egentligen är till för eller vad den kostar så kan ni kommentera!

Den blåa boxen, ja den innehåller den klassiska sadeltvålen från Ekol. Jag har alltid använt mig av denna då jag tycker den är väldigt bra. Den är lätt att arbeta med, och den luktar gott.
(denna produkt brukar jag komplitera med sadelfettet)
Den finns på hööks för 35:- och boxen till kostar 19:-

Är detta några av produkterna som ni brukar använda, och vad tycker ni om dessa i så fall?


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jag har haft ekoltvålen och bruna burken men just nu använder jag stübben tvål och ekololja, funkar prima:)

2011-12-04 @ 21:18:25
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: natalja och ridtravaren hillbilly (:

Har ekoltvålen, gripstick (dock har jag aldrig ridit med det än:P) och detdära skinn och läderbalsamt, är inte nöjd med det alls faktiskt, tkr bara det blir kladdigt och så, men kanske är att jag tar för mkt då? ;) ska testa med mindre haha!



Kul inlägg :)

2011-12-04 @ 22:23:03
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Postat av: sandra - ridtravaren Isola

jag har ekol tvålen + sadelfett ;) (jag smörjer så himla sällan... men när jag gör det funkar det bra :D )

2011-12-04 @ 23:14:37
URL: http://grande.blogg.se/
Postat av: Matilda

Måste jag ta och prova =)

2011-12-05 @ 01:05:18
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: josefine

Det är dedär skinn- och läderbalsamet jag haft, men sen jag köpte min Bates läderkräm kommer dendär åka i soptunnan! Går inte att jämföra (Y):D

2011-12-05 @ 08:43:36
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0