När man ser saker med nya ögon del 3!



Den tredje och sitsa dressyrsadeln som jag provade är denna och den är av märket Sadel grossisten.
Av bilden tycker jag att denna sadel är en blandning av Wintec och Olympic. Den ser ut att ligga balanserat men mer åt bakvikt hållet. Så alltså inte helt balanserat.
När jag gick runt och kollade (då för ca 5månader sen) skulle jag gladerligen säga att jag skulle kunna köpa denna sadel, men när jag satt upp vart det inte bra alls. Framvalvet slog i manken. Och det vet jag att den ABSOLUT inte får göra.

Så till er läsare som är insatta i sadelvärlden, har mina kunskaper förbättrats? eller är jag fortfarande ute och cyklar?


Kommentarer
Postat av: Josefine Freéd

Tycker du verkar ha bra koll ja! ;D

2011-12-12 @ 15:26:39
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Matilda

Snygg den sadeln var =)

2011-12-14 @ 15:41:09
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0