När man ser saker med nya ögon del 2!




Den andra sadeln som jag provade på Zola är denna, och den är av märket Olympic.
Nu är denna bild inte så rättvist tagen då den är lite sne och suddig. Denna sadel är den som vi köpte till Zola som jag rent ut sagt inte är så förtjust i. Om vi ska utgå från denna bild så ligger sadeln inte i den balansen som Wintec sadeln gjorde. I denna sadel kommer ryttaren i bakvikt, då sadeln ligger lite i bakvikt.

En snabb liten fråga till er där ute som är insatta i sadelvärlden mer - Kan en sadel ha för stort säte för hästen rygg?

Detta är ingen ursäkt till att den ligger i bakvikt, men jag brukar näst intill aldrig rida i denna sadel, då jag inte trivs med den. Dels är den förstor i sitsen för mig, och så är den hal så man måste använda ett gripstick för att man ens ska kunna sitta i den.
Jag är i tankar att sälja denna sadel och köpa en som passar Zola bättre och mig och Madde. Dock Passar den här sadeln Madde väldigt bra. Men jag vet att det finns någon annan sadel där ute som skulle sitta som ett smäck rent ut sagt, till både Zola, Madde och mig!

Anledningen till bakvikten är att den är för trångt över bommer, jag skulle gärna vilja se att framvalvet kom ner lite mer. Nu ser det mest ut som den står rakt upp.

Är jag fortfarande ute och cyklar?


Kommentarer
Postat av: Josefine Freéd

Sadeln kan vara för lång, och den kan ha för breda bossor. Även för platta eller för takformade bossor. Men nej, sätet är bara till för ryttaren =)

2011-12-11 @ 17:47:54
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0