När man köper fel!

Idag var det dags att köpa foder till Zola. Müsli och lite mineraler stod på notan! 

Hur som så hade jag först tänkt köpa en "prova på" påse med mineraler (eggersman golden mineral) som vi haft tidigare till Zola. Denna påse på 2kg tror jag kostar 125:- och den räcker ungefär i 1,5månad. 
Hade kollat ut påsen, men då föll min blick ner på en stor blå påse, Mustang mineraler blå för 249:- alltså 100:- billigare än Krafft mineraler. Och jag fick till och med mer mineraler från Mustang för det priset (10kg) än kraffts burk på 8kg! 

Eggersmans påsen finns bara på 20kg och det blir lite mycket då vi inte har någonstans att förvara mineralerna än! 

Åkte i alla fall upp till stallet senare och lämnade fodret plus mineralerna som jag var så stolt över för jag hittat billigare! 
Upptäckte till min förvåning att det var mineralpulver jag köpt istället för pellets -.- (inte så stolt tjej längre bör tillläggas) 

Aja, påsen var i alla fall öppnad så nu får vi använda dessa, men det ska väl inte vara någon betydligt stor skillnad om det är pulver eller pellets?

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Vad äre för skillnad du tänker på? :-) Vad de innehåller är ju olika och de står ju även på hinken/påsen, vad de innehåller. Så de är ju bara att kika :D Och jämföra :D

2011-12-30 @ 19:23:26
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren

sv; man är inte konstig för att man vill ha den kalendern, men är killgalen ;)

2011-12-30 @ 22:00:22
URL: http://satilaryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0