när man har en häst med mainstream kropp!

Ibland blir jag galen när jag ska shoppa till Zola, hon har en kropp som alla andra hästar har, eller ja de storlekarna som går åt mest. Så fort jag ska köpa ett täcke som jag vill ha är det nästan alltid slut i stlr 135cm, även grimmorna är slut, och då spelar det ingen roll om jag ska köpa en cob eller en full, för när jag ska ha det är det som sagt slut, samma sak gäller flughuvor, Zola måste ha strl cob på dem och det finns alltid ponny och xfull kvar. Jag blir som sagt lite smått galen.

Även när jag ska handla saker till mig är det slut, ex strl 38 på skor, det kan man ju i princip glömma att hitta på reor, för dem är verkligen heelt slut, även byxor är svårt att hitta för dem är också slut!!

här är ett ländtäcke, eller ett skritt täcke i strl full, dock är det en aning förstort för henne. Har även tvingats att köpa ett fleecetäcke i 125cm då Zola var i akut behov av ett, dock passar det ganska bra dock en aning för litet, men om det hade funnits 135cm hade det suttit som ett smäck!

Dessa stövlar är i storlek 39, det var dem som fanns kvar som jag kunde ha, tur som jag hade då satt dem som ett smäck så det kanske inte räknas, men min vanligaste storlek är i alla fall 38 på skor, stövlar osv!

Någon som har samma problem?

Kommentarer
Postat av: Elin- Northern Showhorses

samma sak här, finns nästan aldrig den storleken man ska ha kvar.. Speciellt på täcken och grimmor:/

2012-01-07 @ 10:47:08
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0