Funderingar kring det hela med loggor!

Först och främst vet jag inte riktigt vilket ben jag ska stå på, jag har full förståelse för båda sidorna kring detta. Nu är dessa mått mer skrivet som rekomendationer, men (vad jag fattade det som) kunde bli aktuellt 2013!

Jag är för att man ska ha vilken utrustning man vill, vilken färg man vill osv.
Men samtidigt vi gör ju bara gratis reklam för stora företag som bara tjänar pengar på oss ryttare. Företag som kanske inte ens ger oss något tillbaka till oss ryttare!

Så vad gör företagen till oss? säker de priserna för att vi ska kunna köpa deras utrustning? Sponsrar de tävlingar? Sponsrar de ryttarna?
Det kan inte jag svara på då jag inte är så insatt men vad tror ni?

Och paniken kring att man inte kommer ha någon utrustning för ALLT har loggor tydligen. Det stämmer inte, här om dagen köpte jag att schabrak från Hansbo där loggan förekomm 1 gång och den är placerad under sadeln.
Jag tror det mer handlar om att en själv vill ha loggorna, inte för att loggorna finns på ALLT!
Det beror helt vart man tittar!

Här är ett bra inlägg som är skrivet av Q som är för ändringarna http://qodrofenia.bloggplatsen.se/2011/12/25/6935344-andringarna-i-tr/

Om man ser detta långsiktigt, så kanske tävlingslicenserna blir billigare om det är fler företag (som verkligen vill ha sin stora logga på schabrak, täcken, benskydd osv) sponsrar ridsporten. Jag ser detta som ett tecken till att det är inte okej att synas på banorna om man inte tänker vara med i spelet och hjälpa till!

Eller så kommer företagen att göra en ny trend, att loggorna blir mindre helt enkelt, och där av att man kan använda sitt favoritmärke på tävlingar!

Hur som detta är bara rekomendationer just nu, och loggorna är är inte 1x3cm på allt, utan det finns olika mått för utrusningen.

Men om det skulle bli aktuellt med dessa mått så är det ju väldigt sur för alla ryttare som har köpt utrusningen för dyra pengar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0