Allt om loggor visar ju bara hur ytlig ridsporten verkligen är!

Gudars skymming vad folk hetsar kring detta om loggor. Nu ska det tydligen vara bestämmt att det inte är rekomendationer längre utan regler. (Har inte kollat upp det här men läste det på Dressyrmupparna.se).

Hur som jag var tvungen att kommentera inlägget och skriva hur jag såg på saken. Sedan i deras kommentarfält ser jag hur folk skrivit "nu tappar jag tävlingslusten" men herregud, är det så jäkla viktigt med märkesutrustning eller utrustning med jätte loggor på?

Självfallet ska de företag och dreas loggor få synas som verkligen hjälper till och sponsrar!
Inte konstigt att det blir så dyrt att tävla om ridsporten inte får några sponsorer, då de ändå inte kommer synas i havet av alla andra loggor (om inte sponsrar)!

Tycker man borde heta på att dem höjt licencerna istället, som förmodligen har höjds då sponsornern inte syns och inte vill vara med längre!





Kommentarer
Postat av: Josefine Freéd

Jag förstår dom som tappar tävlingssuget för jag är en av dom. Det känns som att dom endast motarbetar oss tävlande. Och hur många sponsorer finns det ens i lokala och regionala klasser? Typ INGA.



Sen så ÄR det många som gått igång på priserna oxå, det var ju minst lika många dissande blogginlägg ang. det. + Facebookgrupper.



Sen så vet jag inte varifrån du får att man bara får ha vitt på dressyrtävling? Du får ha vilka färger du vill på både schabrak och kläder..

2011-12-28 @ 14:43:18
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Lovisa

min häst gör att det blir roligt men jag har kämpat och slitit för att få ihop pengar till den utrustning jag har och lagt en hel del pengar på det och då blir jag såklart sur med tanken att ingen av min utrustning är godkänd att tävla med. Då blir det mer pengar för mig än en höjd licenskostnad, vilket till och med är mindre för mig!

2011-12-28 @ 15:50:45
URL: http://ponnytavling.blog.se
Postat av: Lovisa

Och som kommentaren över säger, jag är inte ensam om det...

2011-12-28 @ 16:15:58
URL: http://ponnytavling.blog.se
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Men hur kul kan det kännas att behöva köpa nya schabrak för att kunna tävla? Schabrak som varken har den kvalité eller det utseende man är ute efter? Så känner jag iallafall. Mina märkesschabrak är to die for vad gäller comfort och funktion. Jag hoppar i princip alltid med mina såna schabrak eftersom när Bellie svettas så blir inte schabraket ens i närheten så äckligt och blött som när jag har ett Hööks schabrak. Och jag tror de är bra mkt bekvämare för B oxå.. att ha ett schabrak med passform och funktion.

2011-12-28 @ 19:22:04
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Det roliga i hela den här kråksången är det faktum att detta är inte nytt på något sätt alls.Regeln har funnits redan tidigare och pga att folk uppenbarligen inte läser TR har man fått göra ett förtydligande för att folk ska förstå.Hade folk där ute faktiskt läst och följt TR så hade det inte behövt något förtydligande för det har som sagt stått där hela tiden.Och hade man bemödat sig med att läsa på hade man också vetat att reklamloggor på schabrak och luvor osv har varit förbjudet på tävling hela tiden om man inte har sponsor.Att gå med i gruppen som startats på facebook tex ang detta är i stort sätt som att säga."jag är en idiot och kan inte läsa TR" Sanslöst är vad det är.Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt.Det är skrämmade hur dåligt pålästa folk faktiskt är.=/ Nästan samtliga stora märken av kavlitet har schabrak och luvor att erbjuda utan logga så jag förstår faktiskt inte problemet om det är så att det är kvalitet man är ute efter.

mvh/Q

2011-12-28 @ 19:36:30
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Dressyren ska vara till för hästen inte tvärt om som jag brukar säga.Tyvärr är det så .Och denna resa med loggorna gör det mer tydlig.sporten är inte längre till för hästarna.Och här är också en av anledningarna till att jag inte tävlar längre.Jag vill inte stödja en sport som är så ytlig som den är i dagsläget.Ok nu har jag inte hästar för ändamålet heller men ändå.Jag tycker personligen denna regel inte är mer att hetsa upp sig över än någon annan regel som finns som alltid funnits.Detta är ungefär lika löjligt som att hetsa upp sig över att det ska sitta flaggor på hindren vid hoppning.seriöst så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta och jag blir väldigt beklämd att jag som inte ens tävlar uppenbarligen har bättre koll på TR än de som faktiskt gör det.Rotade faktiskt fram ett gammalt TR i går från 99 och det stod reglerat även där.Man förbinder sig att kunna läsa och förstå tävlingsreglementet som man tävlar under liksom.=O

Jag är väldigt beklämd över detta och över sporten i stort och jag hoppas att inte förbundet viker en tum i den här frågan för gör det det har dom satt sin sista potatis hos mig i allafall.För då är det ett tydligt bevis på att sporten inte är för hästarna längre eller för gemeneman.

mvh/Q

2011-12-28 @ 19:54:58
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0