Gårdagens ridpass!

Fick med mig Andreas och Elina till stallet igår, så jag har över 300bilder på minnerskortet i kamerna, så bildbomb lär det bli senare! ;)

Till ridpasset: Zola var väldigt kluven igår, och det jag menar med det var att hon var super ena stunden men inte alls bra i andra. Skrittarbetet var hon inte så värst taggad på, och jag tappade lite tålamodet på alla flugor som surrade omkring mitt huvud, så det är något jag måste tänka på, men travarbetet gick kanon, rund och fin och tramapade under sig super bra! Så den biten är jag riktigt nöjd med.
Men sen kommer vi till galoppen, ja den var usel, hon ville verkligen inte galoppera rent igår. Galoppen kändes som man red två olika hästar!
Fick driva på henne väldigt på långsidorna, så dem som såg mig i paddocken med dressyr utrustning måste ha trott att jag tappat hjärnan, eftersom det mer såg ut som gymkana när jag fick driva. Testa att driva med rösten sätet men hon svarade inte så bra så det var bara att ställa sig upp och leka racerhäst haha. Lite kul var det trots allt och Zola gillade det - Det kan inte vara blodigt allvar alla gånger!
Fick som sagt det jag ville ha från traven så jag hoppade av nöjd i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Sandra

sv: fel igen ;)

2011-08-02 @ 13:07:04
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja vad kul med bilder =)

2011-08-02 @ 16:57:33
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0