4-årig fd trav häst söker nytt hem!

Har fått ett erbjudande om en 4årig valack som ska avlivas om ingen tar honom. Jag håller på och räknar förfullt här hemma, vet att jag har pengar nu, men det är lite osäkert i vår! Men ska kolla lite till! 

Nu är det så, tycker ni att jag ska ta honom? - jag menar om det inte funkar kan jag kanske ha honom i två månader och sedan hitta ett nytt hem till honom, köpa honom lite tid. Eller ska han bli avlivad för han inte springer in pengar! 

Jag vet inte hur jag ska göra, är inte många som är på min sida kan jag ju villigt erkänna! :( 
Men jag vill inte att oskyldiga hästar ska dö bara för att dem ej springer in pengar...
Men så är travsporten tyvärr...
Om det inte är så att jag tar honom, kanske det finns någon som läser denna blogg som är intresserad av honom, ev hjälpa till och betala mot att dem får ha en "egen häst" några dagar i vecka!. Hör gärna av er snarast i så fall!
Snäll och okomplicerad häst!

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Jag hade inte gjort det.. asså det avlivas sjukt många hästar, så om du "räddar" en så gör det ingen skillnad, och du vet inte om du har pengar i vår ens. Ibland är det bättre att dom får vandra vidare tycker jag.

2011-08-18 @ 20:12:34
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag hade tagit den och hoppas på att du har jobb i vår. :)

2011-08-18 @ 21:08:00
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tycker inte att det är fel att avliva en häst för att man inte kan ha den kvar.. Då tycker jag det är mer fel att skänka/sälja billigt till vem som helst.

2011-08-21 @ 18:20:51
URL: http://Pumpan.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

Surt, tyvärr är det ju så, det finns fler hästar än hem till dem. Nu är det höst också och många travstall "rensar" bort dem som inte fungerat under vår/sommaren. :( Så jäkla sjukt när man tänker efter egentligen.



Vi har typ redan ett "räddningstall för travare" inte riktigt men de flesta har varsin travare.

2011-08-21 @ 20:20:15
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0