Ridskolan - Always the same!

Har precis kommit hem från ridskolan, och jag kan ju säga att det är många minnen som kommer tillbaka. Allt var det samma förutom färgen i stallet, och tyvärr smalare spiltor. Ex all lukt var det samma, och när man såg alla små tjejer som var lyckliga att få rida en gång i veckan så insåg man att det där kunde fortfarande ha varit jag! 

Dock så såg jag lite otrevligheter, dels sadlar som låg på manken, sporrar som användes fel, inspänningstyglar hit och dit, och självklart hästar som stått där sen jag var 7år! 
Det är det värsta med ridskolor, Tycker verkligen det ska vara KRAV på att hästarna max får stå där 5år!
Räknade ut snabbt att om en häst går 3lektioner/dag och 9 månader om året då har alltså hästen gått i genomsnitt 837 lektioner, och kan ni tänka er hur många det är på 5år egentligen? 

Det är 4185 lektioner, och med det kan man ju tycka att hästen ska ha muskler, men de flästa stora hästarna var fel musklade som tusan, blir så ledsen när man ser det!

Tycker även att det ska vara sporre förbud, såvida inte ridläraren säger något, och det där med inspänningstyglar är som sagt inte lätt, men jag vet att OM man ska använda det ska man veta hur det inverkar på hästen. Och jag tror inte många elver på ridskolor vet det, så hur ska man kunna använda det rätt då?



Kommentarer
Postat av: Matilda

Hmm så tråkigt :S



SV: Hehe är inte 100, men det är inte så dyrt för mig, en enkel hela vägen kan gå på 1200 kanske!

2011-04-01 @ 23:00:47
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: beatrice

Sv; Ja dom är superbra!! Tack så mycket =D

2011-04-02 @ 12:07:11
URL: http://eyeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0