Jag kan inte rida!

Blir så ledsen på allt verkligen, och det har kommit till den punkten då jag verkligen tror att jag inte kan rida. Allt blir bara fel, fel, fel! 

Som idag till ex, jag red i paddocken och skulle öva på min sits, vart ändå en dragkamp mellan mig och Zola, och det slutar med att jag vill bara ge upp. I vänster varv gick det super bra att rida, men när det kommer till höger är det som att sitta på en vägg, går inte alls att flytta henne, har testat med skänkel, överskänkel, vikt, spö på den sidan spårre på den sidan bara (använt försiktigt). Men det vill sig inte, i varje fall inte i paddocken. Om jag sitter helt rakt över henne och inte gör något går hon med huvudet åt vänster och kroppen söker sig mot mitten. Oftast brukar dem ju söka sig till den trygga väggen! 

Jag har masserat henne, men tycker inte att jag känner någon speciell skillnad, men nu börjar jag tro att det är något som jag inte känner, tänk om hon är totalt sne musklad...

Det som är konstigt är att det funkar bättre att rida utan stigbyglar (bra täning för mig) och på en åker med mer plats, då är det inte alls samma problem med höger varv, då går det riktigt bra för att vara Zola! 

Såhär har hon alltid varit, och förut kunde hon inte galoppera i högervarv, men nu är galoppen bättre i det varvet än vänster så vad kan det vara?

Är det jag som gör fel?

Kommentarer
Postat av: madde

Ta det inte så hårt! Hon är konstig ibland ni behöver ta det lungt ett litet tag. Sen får du inte pressa henne ochha för höga förväntningar! >Får då går allt skit. Men du kan rida det r zola som är lite knäpp just nu :). Allt kommer att bli bra snart ska du se :).

2011-04-15 @ 09:37:57
URL: http://diddilen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0