Fd - travare!

Alla bloggar jag läser handlar oftast om ridtravare, tycker att det är super intressant hur det går för andra att utbilda sina fd- travare! 

Tyvärr har det ju kanske blivit så att vi som har ridtravare har hamnat i ett eget arkiv, vilket är lite tråkigt kanske. Det finns otroligt många fördommar mot fd travare, och det spelar ingen roll fall jag kämpar för att vända någons åsikt om ridtravare, det är inte en kamp för mig. 

Men då är frågan till er som INTE gillar ridtravare, varför inte? (:

Och för er som har ridtravare, hur kommer det sig att just du har en? (:

Kommentarer
Postat av: josefine

Jag köpte travare för att det var det jag hade råd och möjlighet till. Hade ju foderhästar, men ville känna att jag kunde köpa loss någon om jag ville. :-)

2011-04-12 @ 13:25:01
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Carro

en ridtravare är inte byggd i den gren som jag vill hålla på med, hoppning. Eller kanske 1 på miljonen, men sån tur har man inte :) iallafall inte jag! jag skulle kunna ta en ridtravare som INTE har gått på travet, men jag anser hästen vara "förstöd" för ridning när den gått på trav. Ogilla är väl fel uttryck, häst som häst, beror på vilken gren samt hur långt man ev vill komma i sin sport/gren:)

2011-04-12 @ 15:09:10
URL: http://silverbern.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Jag var och kolla på Isola och fastnade för henne ;) HAHA. Och ångrar mig inte!! Tycker dom som oftast har travare har mycket bättre gruntsist, och lär sig mycket av dom med.



Sen till silverbern: Travare kan hoppa högre klasser med rätt träning. Dom flesta hästarna som är "kända i hoppning" har oftast travare i sig :)

2011-04-12 @ 15:17:57
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: Bella

Det är många raser som har fördommar och det är nog någonting som man aldrig kommer att kunna ändra på. Jag har ingenting emot travhästar på något sätt! Jag har haft en själv som var ett gammalt avels sto som också hade gått på trav. Nja, vi var inte direkt ute och tävlade men hoppade och galopperade hur bra som hest! Jag red även min morbrors häst som var en travare men inte så länge då hon var rädd för exakt allting och nerverna satt liksom utanpå om du förstår vad jag menar med det. Jag har kollat på din blogg och din häst ser jätte fin ut :)

2011-04-13 @ 11:18:41
URL: http://bilbo.webblogg.se/
Postat av: Anna

travare och att ha travare i sig är två skilda saker.Hur många normala travare som gått på travet hoppar över 130.Vill man satsa på hoppning i högre höjder är nog inte ett varmblod första valet.Och det är inte fördom,det är realistisk bara.Skulle jag vilja börja med trav så skulle jag inte välja ett halvblod heller.Så det handlar inte om fördomar nu

2011-04-13 @ 14:47:54
Postat av: sabina

Jag ogillar ingen ras. Respekterar andras val och hoppas att andra respekterar mitt val. Rider själv dressyr på halvblod. Det jag ogillar dock, är när folk envisas med att säga "fördomar". Vadå fördom? Ibland kan det vara ren fakta. Många travare har tillexempel usel galopp. Galopperar framtill & bakdelen hänger med i typ, trav. Fyrtaktigt eller något. Det är ingen fördom att säga att många travare har typisk travar-galopp. Men detta gäller inte alla travare, Det finns de som har bra, rund galopp och så länge man erkänner detta, så är det ingen fördom eller förtryck emot en hel rasgrupp.

2011-04-25 @ 16:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0