Dagens fråga!

När ni blir frustrerade på er häst när ni rider, eller att det bara inte går bra helt enkelt, vad gör ni då?

Oftast brukar jag inte bli arg på Zola. Om det är så att det inte går bra brukar jag dra ner på "svårigheten" så jag kommer dit jag vill med henne i alla fall, oftast är det bara ett missförstånd mellan oss som gör att det går sämre. Men när jag väl blir arg så är det bara att hoppa av. Spelar ingen roll om jag skrittar henne på lång tygel och börjar om helt och hållet. För Zola känner i alla fall att jag är arg, och då blir det bara mer missförstånd. Så det är bara att lägga ner!

Kommentarer
Postat av: jossan

Jag försöker säga till mig själv att andas, och slappna av. Och framför allt sänka kraven, är hon inte med mig får jag nöja mig med de som hon klarar av. :)



2011-04-24 @ 20:22:09
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Matilda

Oj det är svårt för mig. Jag jobbar med att jag försöker andas och lugna ner mig. Men i bland kan jag bli arg och det gillar jag inte. Så istället för ajg inte ska börja bli arg på Vicky eller Chemin, om jag sx är i skogen, då hoppas jag och går sista biten hem för att lugna ner mig xD

Jag jobbar på det =) Hoppas jag lär mig snart xD

2011-04-25 @ 13:03:33
URL: http://vickysutbilning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0