Blev bara en...

Ja det blev bara en häst att rida idag, och det var Toppe men jag klagar inte i alla fall. Madde fick rida Zola och så red Jenny med på sin häst Nicky. Vi red Stora Målkerundan, ja den är ju inte så stor i alla fall kanske bara 3km men sen har vi ju lilla Målkerundan med och den är max 1km super bra att skritta fram eller skritta av då man brder runt en åker bara!

Dagens ridpass vart bara skritt då Zola ska få besök av vetrinären i morgon. Men det hände lite saker i alla fall på vägen som tog kanske 25- 30 min att rida, Jennys häst fick lite ryck och började stegra och bara vara dum. Så hon fick hoppa av en stund, men sen hoppade hon upp igen och han gjorde likadant igen stegra och bara tackta, så hon hoppade av igen och tredje gången hon hoppade upp igen så gjorde han precis likadant, men hur som hälst tycker jag att hon är modig som hoppar upp och försöker, jag kan ju säga att jag hade ju inte gjort det, feg som jag är. Men jag vet i alla fall hur det är att ha en häst som inte lyssnar alls vad man än gör, Zola var ju så ett tag.

Toppe vart lite uppspelt av detta lilla drama så han började små tackta han med men det är bara att börja göra lite skänkelvikningar så får han annat att tänka på. Han är så trevlig på det sättet att han aldrig gör något dumt, om det är något han mot allt förmodan gör så är det bara för att meddela något och det tycker jag är bra att hästar gör, sen gäller det ju bara för oss människor att tolka det rätt!

Zola där emot var super lugn trots det som hände med de andra hästarna. Hon som aldrig brukar vara lugn alls, eller ja hon är ju alltis lite smått larvig, när det gäller saker som postlåder, stillastående husvaganar ect.

Är era hästar rädd för något speciellt som den alltid reagerar på? (kommentera gärna)

Zola är i alla fall nästan alltid rädd för ett hus som är med på Stora Målkerundan!

vart tyvärr inga bilder idag då det började regna...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Isola är rädd för självgående gräsklippare HAHA :D <3

2010-10-27 @ 20:12:22
URL: http://sanriey.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Svar: Det är ju Zola med förstås, dom är ju inte att lite på liksom! <3

2010-10-27 @ 20:52:03
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: madde

Jag kan ju nämna en del dårå XD

självgåendegräsklippare.

vattensprodare

bettångsuggor

påstlådor

soptunnor

brummande trakorer på ovanliga ställen

skumma stenar/ stubbar

osv hahahaha XD

2010-10-28 @ 09:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0