Skogspromenad!

Idag vart det en skogspromenad för Zola vilket uppskattades verkligen, dock uppskattades inte lika mycket av mig då jag sprang efter för halva priset dränkt i svett. Jag hade räknat med -23 grader ute och klätt mig där efter dock upptäckte jag relativt snabbt att 4 lager kläder inte var ett så bra val då det bara var -3 grader! 

Men huvudsaken är att Zola var nöjd, hon var mycket piggare och gladare nu än vad hon varit på senare dagar/veckor så i morgon ska hon sättas igång, bygga upp henne lite på nytt igen. Hon är ju trots att 20år så lite vila är hon värd, men nu börjar arbetet med mycket skritt, och träna upp henne. Innan hon fick sin "vintervila" så kände jag att vi tappat lite byggstenar på vägen så nu går vi tillbaka och gör om gör rätt. Jag vill ha en frisk gamal häst!

Något som värmer är att till och med Hovslagaren sa att om hon får vara frisk och kry kommer hon hålla länge! :D 

Imorgon blir det både min och min systers tur att åka till stallet, det är något vi gör då och då och det tycker jag är väldigt bra, då vi kan gå igenom saker och ting som inte funkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0