Mustang vs Hippo

Har presic varit på Lindmans och köpt lite foder till Zola plutten, vart Mustang Orginal Müsli istället för Hippo Harmoni, då dem inte tog in just de fodret (hade andra hippofoder i pelletsform, vilket vi inte skulle ha). Fick tipset om Mustang istället eftersom det var näst intill detsamma som Harmoni, så vi körde på det istället. Har i alla fall suttit här och jämfört de olika fodersorterna och det är i princip samma foder och samma prisklass  på det.

Fick tipset om ett annat foder också som heter Eggersman, någon som har hört talas om det? Det hade i alla fall inte jag. Men dem har i alla fall massor av olika foder till massor av olika ändamål så att säga, dock dyrare i pris, så om Zola faller ur till vintern blir det Eggersman till henne (även det i Müsli form.) Ska vara jätte bra till hästar som faller ur och måste ha något extra, och detta foder var till Seniorer/unghästar/ston i avel osv. Ungefär som Rehaben (nu Sensetive) fast i Müsli!

Har även varit och shoppat PÄLSGLANS till damen :D Så nu är tiden med tovig svans över vill jag lova!
ÖB hade faktiskt tagit in Sjöbos pälsglans vilket jag rekomenderar till ALLA som eventuellt är lite rädda för starka medel, och som vill ha bra effekt!

Sedan vart det nya foderburkar till Zola, så 6 nya burkar (eller ja små lådor med lock) vart det! Så nu är jag grymt taggad på att åka upp till stallet och fixa och dona!
Får se om det blir någon motion för Zola idag, mår som sagt inte 100 idag heller, får se om jag kan åka och jobba i morgon, men jag håller tummarna!

Idag var i alla fall sista dagen med stalljour, Stallägaren med familjen kommer hem idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0